Masáže Shiatsu a akupunktura

O Shiatsu obecně...

Často se mně ptáte, co je to Shiatsu, v čem se liší od masáží jiných a jak často byste měli na masáž přijít.

Masáž, společně s akupunkturou a fytoterapií, byla po staletí nedílnou součástí tradiční čínské medicíny převzaté japonskými mistry v 6. století od budhistických mnichů přicházejích z Číny. Souhrnně se tato praxe nazývala Anma. Japonští lékaři rozvinuli a zušlechtili rozličné metody Anma a přizpůsobili je vlastní fyziologii a podmínkám. Především to byly manuální techniky a diagnostické umění jako palpace břicha známá jako Hara diagnostika, která je užívaná dodnes. Na počátku 20. století praktik Tamai Tempaku spojil metodu Anma s moderními přístupy fyzioterapie a chiropraxe a pojmenoval nově vzniklý systém jako "tlak prsty", v současné době známý jako Shiatsu.

V čem se Shiatsu odlišuje od masáží jiných?

Pro úspěšné ošetření pohybových obtíží je nezbytné zahrnout do léčby celý segment, ve kterém dochází k disharmonii, to znamená svaly, šlachy, klouby. V celostním systému nikdy neřešíme pouze izolovanou část těla. Shiatsu v sobě spojuje techniky pohmatu, stlačování, mobilizace kloubů a končetin a pokrývá tak celou škálu potřebných úkonů v rámci jedné masáže.

Shiatsu masáž příznivě působí na tyto okruhy potíží

• Stres a nervozita
  • Premenstruační syndrom
  • Gynekologické potíže
  • Únava Bolesti zad, krku
  • Bolesti hlavy
  • Bolesti neurčitého původu
  • Bolesti po úrazu
  • Kloubní potíže
  • Poruchy spánku a koncentrace
  • Poruchy cirkulace krve a lymfy
  • Snížená imunita a náchylnost k respiračním onemocněním
  • Trávící potíže Nevolnost

Jak často tedy na masáž přijít?

Potřeba každého člověka je individuální. Pokud hledáte pouze uvolnění nebo prevenci, je Shiatsu ta správná volba. Pocit po masáži je prostě úžasný, dlouhotrvající a funguje okamžitě. Stačí tedy přijít jednou za dva týdny, nebo jednou za měsíc. Pro systémové potíže je třeba ošetření více, v užším časovém sledu po sobě, zpravidla tři až čtyři pro dosažení trvalého efektu. Ale už po prvním ošetření dochází k podstatné úlevě od bolesti.